.  .Urząd Miejski w Nowej Soli
67-100 Nowa Sól, ul. marsz. Józefa Piłsudskiego 12
  
     szukaj
strona główna | redakcja | rejestr zmian | statystyka | pomoc |  
Biuletyn Informacji Publicznej
   
Archiwalny Biuletyn Informacji Publicznej
   
   
Ogłoszenia:
Ogłoszenie otwartego konkursu ofert na wykonywanie zadań publicznych związanych z realizacją zadań Gminy Nowa Só-Miasto przez organizacje pozarządowe w zakresie pomocy społecznej.

  

Prezydent Gminy Nowa Sól – Miasto

na podstawie art. 25 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej

/t.j. Dz.U. z 2009 r. Nr 175 poz. 1362 ze zm./


Ogłasza

Otwarty Konkurs Ofert

na powierzenie zadań Gminy Nowa Sól – Miasto organizacjom pozarządowym


Rozdział I.

Rodzaj zadania: Zadanie w zakresie pomocy społecznej

Konkurs pn.

Świadczenie usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania osób wymagających pomocy, na terenie Gminy Nowa Sól - Miasto

w okresie od 01.01.2013 r. do 31.12.2013 r.”


Zgodnie z art. 50 ustawy o pomocy społecznej z dnia 12 marca 2004 r. /t.j. Dz.U. z 2009 r. Nr 175, poz. 1362, ze zm./ usługi opiekuńcze obejmują pomoc w zaspokajaniu codziennych potrzeb życiowych, opiekę higieniczną, zaleconą przez lekarza pielęgnację oraz w miarę możliwości zapewnienie kontaktów z otoczeniem. Usługi opiekuńcze świadczone są na rzecz osób samotnych, które z powodu wieku, choroby lub innych przyczyn wymagają pomocy innych osób, a są jej pozbawione. Jak i osób w rodzinie, które wymagają pomocy innych osób a rodzina nie może takiej pomocy zapewnić. Szczegółowy zakres czynności usług opiekuńczych zawiera Załącznik nr 1.

Specjalistyczne usługi opiekuńcze są to usługi dostosowane do szczególnych potrzeb wynikających z rodzaju schorzenia lub niepełnosprawności, świadczone przez osoby ze specjalistycznym przygotowaniem zawodowym. Rodzaje specjalistycznych usług opiekuńczych określa § 2 Rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych /Dz.U. z 2005 r. Nr 189, poz. 1598 ze zm./. Szczegółowy zakres czynności specjalistycznych usług opiekuńczych zawiera Załącznik nr 2.


Rozdział II.

Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania:

  1. Planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania w 2013 roku wynosi: 523 300 zł

Organ zastrzega sobie prawo zmiany kwoty dotacji.


Wysokość dotacji ustalono w oparciu o uzasadnione potrzeby w zakresie usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych, biorąc pod uwagę:

- szacunkową liczbę osób wymagających pomocy,

- średniomiesięczną liczbę godzin usług opiekuńczych wykonanych w 2012 r.

- okres realizacji zadania,

Koszt 1 godziny usług skalkulowany w oparciu o planowaną dotację.

  1. W latach ubiegłych na powyższe zadanie wydatkowano:

- w 2010 r. - 467 458 zł

- w 2011 r. - 497 204 zł

- w 2012 r. – zgodnie z planem budżetowym 525 588 zł

3. Prezydent Gminy Nowa Sól – Miasto, informuje, że w roku 2012 i w latach poprzednich nie ogłaszał otwartego konkursu ofert na realizację świadczeń publicznych pn. „Świadczenie usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania osób wymagających pomocy, na terenie Gminy Nowa Sól – Miasto”.



Rozdział III.

Podmioty uprawnione i zasady przyznawania dotacji:

  1. Do konkursu przystąpić mogą organizacje pozarządowe tj. nie będące jednostkami sektora finansów publicznych i nie działające w celu osiągnięcia zysku osoby prawne lub jednostki nie posiadające osobowości prawnej utworzone na podstawie przepisów ustawy, w tym fundacje, stowarzyszenia i ich oddziały, kluby oraz inne podmioty określone w art. 3 ust.2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie /t.j. Dz.U. z 2010 r. Nr 234 poz. 1536 ze zm./.

  2. Konkurs przeprowadza i opiniuje Komisja Konkursowa zwana dalej Komisją.

2.1.Komisję Konkursową powołuje Prezydent Gminy Nowa Sól – Miasto, w celu opiniowania złożonych ofert.

2.2.W Komisji nie mogą zasiadać osoby uczestniczące w konkursie i pozostające w takim stosunku faktycznym z uczestnikiem Konkursu, że może to budzić uzasadnione wątpliwości co do ich bezstronności.

2.3.Jeżeli okoliczności, o których mowa w ust. 2.2. zostaną ujawnione po powołaniu Komisji, Prezydent Gminy Nowa Sól – Miasto, dokonuje odpowiedniej zmiany w składzie Komisji. Czynności Komisji dokonane przed zmianą uznaje się za nieważne.

2.4.Do zadań Komisji należy:

a) dokonywanie otwarcia ofert,

b) ocena spełnienia kryteriów stawianych oferentom,

c) rekomendacja Prezydentowi Gminy Nowa Sól - Miasto wybranej oferty wraz z kwotą dotacji, w celu podpisania umowy na realizację zadania.

3. Uczestnicy konkursu składają swoje oferty na właściwych formularzach, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 grudnia 2010 r. w sprawie wzoru oferty i ramowego wzoru umowy dotyczących realizacji zadania publicznego oraz wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania /Dz.U. z 2011 r., Nr 6, poz. 25/.

3.1.Oferta składana przez podmioty powinna zawierać:

a) szczegółowy zakres rzeczowy zadania proponowanego do realizacji,

b) termin i miejsce realizacji zadania,

c) kalkulacje przewidywanych kosztów realizacji zadania, w tym proponowaną cenę jednej godziny usług opiekuńczych oraz proponowaną cenę jednej godziny specjalistycznych usług opiekuńczych.

d) informację o wcześniejszej działalności podmiotu składającego ofertę w zakresie, którego dotyczy zadanie ,

e) informację o posiadanych zasobach rzeczowych i kadrowych zapewniających wykonanie zadania,

f) inne informacje, które zdaniem oferenta będą miały znaczenie przy wyborze oferty.

3.2.Dodatkowo do oferty należy dołączyć:

a) aktualny odpis rejestru lub odpowiedni wyciąg z ewidencji lub inne dokumenty potwierdzające status prawny oferenta i umocowanie osób go reprezentujących,

b) pełnomocnictwa do działania w imieniu organizacji (w przypadku, gdy umowę o dotację podpisują osoby inne niż umocowane do reprezentacji zgodnie z rejestrem).

UWAGA:

Oferta, która nie będzie posiadała jednego z wyżej wymienionych elementów zostanie odrzucona z powodów formalnych.

W przypadku załączników składanych w formie kserokopii, każda strona załącznika winna być potwierdzona za zgodność z oryginałem przez osoby uprawnione do reprezentacji podmiotu składającego ofertę. Jeżeli osoba uprawniona nie dysponuje pieczątką imienną, każda strona winna być podpisana pełnym imieniem i nazwiskiem (czytelnie wraz z datą) z zaznaczeniem pełnionej funkcji.


  1. W przypadku osób prawnych lub jednostek organizacyjnych działających na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, o stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz gwarancjach wolności sumienia i wyznania, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności pożytku publicznego wymagany jest dokument potwierdzający możliwość reprezentowania podmiotu lub inne dokumenty potwierdzające status prawny oferenta i umocowanie osób go reprezentujących. W powyższym przypadku Komisja może prosić oferentów o dodatkowe informacje.

  2. Podmioty przystępujące do konkursu są zobowiązane do złożenia ofert w sposób wymagany w Ogłoszeniu o Konkursie.

  3. Komisja w trakcie oceny ofert może prosić oferentów o dodatkowe informacje.

  4. Oferty niekompletne pod względem formalnym oraz złożone po upływie terminu określonego przez Prezydenta Gminy Nowa Sól - Miasto w ogłoszeniu o konkursie nie będą rozpatrywane.

  5. Komisja sporządza protokół z przeprowadzenia konkursu, podpisany przez Przewodniczącego i członków, który przedstawia Prezydentowi Gminy Nowa Sól - Miasto. Protokół zawiera ocenę złożonych ofert z propozycją dotacji.

  6. Konkurs rozstrzyga Prezydent Gminy Nowa Sól - Miasto po zapoznaniu się z protokołem Komisji Konkursowej.

  7. Prezydent Gminy Nowa Sól - Miasto poinformuje o wynikach konkursu w trybie przewidzianym dla ogłoszenia o otwartym konkursie ofert.

  8. Dotacja jest przyznawana w ramach środków zabezpieczonych w uchwale budżetowej na ten cel i podlega szczegółowemu rozliczeniu zgodnie z warunkami zawartymi w umowie.

  9. Szczegółową formę i terminy przekazywania dotacji podmiotowi oraz sposób ich rozliczania określać będzie umowa, sporządzona według wzoru zamieszczonego w Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 grudnia 2010 r. w sprawie wzoru oferty i ramowego wzoru umowy dotyczących realizacji zadania publicznego oraz wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania /Dz.U. z 2011 r. Nr 6 poz. 25/.



Rozdział IV.

Terminy i warunki realizacji zadania:

  1. Termin realizacji zadania: zadanie publiczne winno być realizowane w terminie 01.01.2013 r. do 31.12.2013 r.

  2. Prezydent Gminy Nowa Sól - Miasto może odmówić podmiotowi wyłonionemu w konkursie przyznania dotacji i podpisania umowy w przypadku, gdy:

- okaże się, iż rzeczywisty zakres realizowanego zadania odbiega od opisanego w ofercie,

- podmiot lub jego reprezentanci utracą zdolności do czynności prawnych,

- zostaną ujawnione nieznane wcześniej okoliczności podważające wiarygodność merytoryczną lub finansową oferenta.

Prezydent Gminy Nowa Sól - Miasto może wstrzymać dotację lub nakazać jej zwrot w wypadku stwierdzenia nieprawidłowych danych lub oświadczeń zawartych w ofercie i informacjach dodatkowych składanych z ofertą.

  1. Warunki realizacji zadania:

    1. Zadanie realizowane będzie poprzez wykonywanie usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania osoby, dla której uprawnienia do świadczeń w odpowiednim zakresie i wymiarze ustali decyzją Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nowej Soli lub osoba upoważniona.

    2. Wykonywanie specjalistycznych usług opiekuńczych może być powierzone wyłącznie osobom posiadającym odpowiednie przygotowanie do sprawowania opieki nad chorym, o którym mowa w  rozporządzeniu Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych //Dz.U. z 2005 r. Nr 189, poz. 1598 ze zm./.

    3. Zadania winny być zrealizowane z najwyższą starannością zgodnie z zawartymi umowami oraz z obowiązującymi standardami i przepisami.

    4. W przypadku zmiany lub nie zrealizowania zadania lub części zadania objętego umową z oferentem, dotacja na to zadanie lub jego część podlega zwrotowi.

    5. Zleceniobiorca zobowiązany jest do składania miesięcznych faktur, sprawozdań częściowych z realizacji zadania oraz wykazu imiennego osób korzystających ze świadczeń do dnia 3 następnego miesiąca za miesiąc poprzedni, dotyczącego rzeczywistego wykonania usług opiekuńczych oraz specjalistycznych usług opiekuńczych. W miesiącu grudniu Zleceniobiorca zobowiązany jest do złożenia sprawozdania częściowego za miesiąc grudzień wraz z wykazem imiennym osób korzystających ze świadczeń w miesiącu grudniu, w terminie do 23 grudnia

    6. Dotacja na realizację zadania będzie przekazywana w dwunastu transzach miesięcznych po weryfikacji złożonych przez Zleceniobiorcę comiesięcznych faktur, sprawozdań częściowych z realizacji zadania oraz wykazu imiennego osób korzystających ze świadczeń w wysokościach odpowiadających odpłatności za liczbę zrealizowanych w miesiącu godzin świadczonych usług, w terminie do 7 dni od dnia przedłożenia.

Transza odpłatności za realizację zadania w miesiącu grudniu zostanie przekazana po weryfikacji faktury, sprawozdania częściowego za miesiąc grudzień wraz z wykazem imiennym osób korzystających ze świadczeń w miesiącu grudniu w terminie do 30 grudnia.



Rozdział V.

Termin i warunki składania ofert:

  1. Oferty należy składać do 21 grudnia 2012 r. w Sekretariacie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nowej Soli ul. Muzealna 46, do godziny 15.00.

  2. W przypadku przesłania ofert drogą pocztową o terminie złożenia oferty decyduje data wpływu do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nowej Soli.

  3. Oferta powinna być złożona w zamkniętej kopercie z pieczęcią podmiotu składającego ofertę oraz dopiskiem „Konkurs ofert na świadczenie usług opiekuńczych i  specjalistycznych usług opiekuńczych”.

  4. Dopuszcza się możliwość uzupełniania złożonych ofert do dnia posiedzenia Komisji Konkursowej.



Rozdział VI.

Termin, tryb i kryteria stosowane przy dokonywaniu wyboru ofert

  1. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 27 grudnia 2012 r. na posiedzeniu Komisji Konkursowej w Sali Konferencyjnej Urzędu Miasta w Nowej Soli ul. Piłsudskiego 12.

  2. Tryb otwartego konkursu ofert poprzez powierzenie realizacji zadania publicznego określonego w ogłoszeniu konkursu zgodny z ustawą z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie /t.j. Dz.U. z 2010 r. nr 234 poz.1536 ze zm./.

  3. Komisja dokonuje wyboru ofert na podstawie następujących kryteriów:

  1. ocenia szczegółowy zakres rzeczowy zadania;

  2. ocenia możliwość realizacji zadania przez organizacje pozarządową oraz podmioty wymienione w art.3 ust.3 w/w ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;

  3. ocenia przedstawioną kalkulację kosztów realizacji zadania, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania, proponowanej ceny jednej godziny usług opiekuńczych oraz proponowanej ceny jednej godziny specjalistycznych usług opiekuńczych;

  4. ocenia proponowaną jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których oferent będzie realizować zadania publiczne;

  5. uwzględnia analizę i ocenę realizacji zaleconych zadań publicznych w przypadku oferenta, który w latach poprzednich realizował zlecone zadania publiczne, biorąc pod uwagę rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczania otrzymanych na ten cel środków;

  1. Po ogłoszeniu wyników otwartego konkursu ofert, Prezydent Gminy Nowa Sól – Miasto podpisze z podmiotem wyłonionym w drodze konkursu umowę o realizację zadania.



Załącznik nr 1


Zakres czynności usług opiekuńczych


1. Czynności gospodarcze:

  1. zakup podstawowych artykułów spożywczych i gospodarstwa domowego oraz leków i     prasy za pieniądze osoby korzystającej z usług,

  2. przygotowywanie obiadów w miejscu zamieszkania  świadczeniobiorcy lub
    dostarczanie, w razie potrzeby, gotowych obiadów z miejsca stołowania się osoby objętej  usługami,

  3. pomoc przy spożywaniu posiłków w przypadku ograniczonej sprawności chorego,

  4. przygotowywania posiłków na część dnia, w której chory zostaje sam (podwieczorek,  kolacja),

  5. zachowania mieszkania świadczeniobiorcy w porządku i czystości, a w przypadku wspólnego zamieszkiwania z innymi osobami, tych pomieszczeń, z których bezpośrednio korzysta osoba objęta usługami,

  6. dokonywanie raz w kwartale generalnych porządków w mieszkaniu,

  7. zmiana bielizny pościelowej, pranie bielizny korzystając ze sprzętu klienta lub odnoszenie    i przynoszenie bielizny z punktów pralniczych,

  8. utrzymanie w czystości naczyń stołowych, kuchennych i innego sprzętu gospodarstwa domowego, służącego usługobiorcy,

  9. w razie potrzeby – przynoszenia wody i opału z miejsca składowania, palenie w piecu.


2. Czynności pielęgnacyjne:

  1. zamawianie wizyt lekarskich i pielęgniarskich oraz sprawowanie opieki w czasie tych  wizyt,

  2. pomoc w podawaniu leków,

  3. toaleta p/odleżynowa,

  4. zmiana opatrunków, pampersów, pomoc przy załatwianiu potrzeb fizjologicznych,

  5. toaleta poranna, mycie głowy w łóżku, zmiana pozycji ciała, oklepywanie, dbanie o higienę paznokci kończyn dolnych i górnych, zakładanie kompresów i okładów,

  6. pielęgnacja zalecona przez lekarza.


3. Kontakt z otoczeniem:

a) podtrzymywanie indywidualnych zainteresowań (np. dostarczanie prasy, książek, czytanie),

b) podtrzymywanie kontaktów z otoczeniem i rodziną, celem zapobiegania izolacji klienta od społeczeństwa,

c) wychodzenie z usługobiorcą na spacery,

d) pośredniczenie w załatwianiu spraw urzędowych,


4. Inne:

W przypadku zgonu klienta:

     a) wezwać lekarza celem stwierdzenia zgonu,

     b) niezwłocznie zawiadomić kierownika Punktu Opieki świadczącego usługi,

     c) zawiadomić rodzinę klienta, jeśli dysponuje się adresem.

Załącznik nr 2


Zakres czynności specjalistycznych usług opiekuńczych


  1. Uczenie i rozwijanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia, w tym zwłaszcza:

a)  kształtowanie umiejętności zaspokajania podstawowych potrzeb życiowych i umiejętności społecznego funkcjonowania, motywowanie do aktywności, leczenia i rehabilitacji, prowadzenie treningów umiejętności samoobsługi i umiejętności społecznych oraz wspieranie, także w formie asystowania w codziennych czynnościach życiowych, w szczególności takich jak:

–  samoobsługa, zwłaszcza wykonywanie czynności gospodarczych i porządkowych, w tym umiejętność utrzymania i prowadzenia domu,

–  dbałość o higienę i wygląd,

–  utrzymywanie kontaktów z domownikami, rówieśnikami, w miejscu nauki   pracy oraz ze społecznością lokalną,

–  wspólne organizowanie i spędzanie czasu wolnego,

–  korzystanie z usług różnych instytucji,

b)  interwencje i pomoc w życiu w rodzinie, w tym:

–  pomoc w radzeniu sobie w sytuacjach kryzysowych - poradnictwo specjalistyczne, interwencje kryzysowe, wsparcie psychologiczne, rozmowy terapeutyczne,

–  ułatwienie dostępu do edukacji i kultury,

–  doradztwo, koordynacja działań innych służb na rzecz rodziny, której członkiem jest osoba uzyskująca pomoc w formie specjalistycznych usług,

–  kształtowanie pozytywnych relacji osoby wspieranej z osobami bliskimi,

–  współpraca z rodziną - kształtowanie odpowiednich postaw wobec osoby chorującej, niepełnosprawnej,

c)  pomoc w załatwianiu spraw urzędowych, w tym:

–  w uzyskaniu świadczeń socjalnych, emerytalno-rentowych,

–  w wypełnieniu dokumentów urzędowych,

d)  wspieranie i pomoc w uzyskaniu zatrudnienia, w tym zwłaszcza:

–  w szukaniu informacji o pracy, pomoc w znalezieniu zatrudnienia lub alternatywnego zajęcia, w szczególności uczestnictwo w zajęciach warsztatów terapii zajęciowej, zakładach aktywności zawodowej, środowiskowych domach samopomocy, centrach i klubach integracji społecznej, klubach pracy,

–  w kompletowaniu dokumentów potrzebnych do zatrudnienia,

–  w przygotowaniu do rozmowy z pracodawcą, wspieranie i asystowanie w kontaktach z pracodawcą,

–  w rozwiązywaniu problemów psychicznych wynikających z pracy lub jej braku,

e)  pomoc w gospodarowaniu pieniędzmi, w tym:

–  nauka planowania budżetu, asystowanie przy ponoszeniu wydatków,

–  pomoc w uzyskaniu ulg w opłatach,

–  zwiększanie umiejętności gospodarowania własnym budżetem oraz usamodzielnianie finansowe;


  1. Pielęgnacja – jako wspieranie procesu leczenia, w tym:

a)  pomoc w dostępie do świadczeń zdrowotnych,

b)  uzgadnianie i pilnowanie terminów wizyt lekarskich, badań diagnostycznych,

c)  pomoc w wykupywaniu lub zamawianiu leków w aptece,

d)  pilnowanie przyjmowania leków oraz obserwowanie ewentualnych skutków ubocznych ich stosowania,

e)  w szczególnie uzasadnionych przypadkach zmiana opatrunków, pomoc w użyciu środków pomocniczych i materiałów medycznych, przedmiotów ortopedycznych, a także w utrzymaniu higieny,

f)  pomoc w dotarciu do placówek służby zdrowia,

g)  pomoc w dotarciu do placówek rehabilitacyjnych;


  1. Rehabilitacja fizyczna i usprawnianie zaburzonych funkcji organizmu w zakresie nieobjętym przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych,

a)  zgodnie z zaleceniami lekarskimi lub specjalisty z zakresu rehabilitacji ruchowej lub fizjoterapii,

b)  współpraca ze specjalistami w zakresie wspierania psychologiczno-pedagogicznego i edukacyjno-terapeutycznego zmierzającego do wielostronnej aktywizacji osoby korzystającej ze specjalistycznych usług;


  1. Pomoc mieszkaniowa, w tym:

a)  w uzyskaniu mieszkania, negocjowaniu i wnoszeniu opłat,

b)  w organizacji drobnych remontów, adaptacji, napraw, likwidacji barier architektonicznych,

c)  kształtowanie właściwych relacji osoby uzyskującej pomoc z sąsiadami i gospodarzem domu;


   5.   Zapewnienie dzieciom i młodzieży z zaburzeniami psychicznymi dostępu do zajęć rehabilitacyjnych i rewalidacyjno-wychowawczych, w wyjątkowych przypadkach, jeżeli nie mają możliwości uzyskania dostępu do zajęć, o których mowa w art. 7 ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego.



 
informacje wprowadził:Jolanta Kabzińska
informacje wytworzył:
data ostatniej modyfikacji: 30 Listopada 2012 »
drukuj wyślij link  

 
. .
BIP - liczba wejść: 111105